måndag 6 januari 2014

Utställning - NK-Villan


Vill tipsa om en kommande utställning på NK-Villan med vernissage lördag den 11 januari Kl 12:00 och utställningen pågår fram till den 25 januari.
Jag har fått två bilder (från bloggen) avmålade av en av de medverkande; Annika Graffton...känns hedrande och ska bli mycket spännande att se dem i verkligheten...första bilden är en Skärfläcka från Öland och den andra är en Fjällvråk från gömslet.
Ska bli intressant att prata lite om vilken teknik hon använt i målningarna.
(Om jag nu kan höra något i sorlet...annars får frugan tolka åt mig...)




2 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Vad skoj för dig! Det måste anses som hedrande. Tyvärr är det "tusen andra" saker på gång nu på lördag annars hade det nog blivit ett besök på utställningen.

Ölandsvindar sa...

Det är roligt! Att bilderna griper tag i något konstnärsöga så man inte är ensam om att se skönheten i dem (hahaha). Jag har en sädesärlebild som jag lånat ut till en konstnär här på Öland. Hon skulle måla av den och hänga mitt foto bredvid.
Ha det bra i gråvädret /Kerstin