onsdag 26 juni 2013

Gårdagens...

Större bild - Klicka på bilden!


...begivenhet utgjordes av ännu ett besök hos den Vitnäbbade Islommen...en dag som blev väldigt lyckad men med stora ansträngningar i form av ett antal förflyttningar mellan bron och bryggan samt en utflykt i värsta spenaten ut på en udde vid sidan om bron...djungelmaschete hade behövts! Och så stöp jag i backen när jag skulle hoppa från en lerig ansats på tillbakavägen...men kameran och stativet hölls stadigt i luften...de grejorna släpper man inte i första taget...skrap och sår på knä och smalben...men det är sånt man får ta! :-)
Jag menar...en islom är ju en händelse av dignitet "en gång i livet-händelse"...typ!
Jaja...ingen större skada skedd...det läker inom sinom tid...det är ju inte borrelia alla fall...
De här bilderna togs i väntan på i väntan på att islommen skulle behaga visa sig inom skotthåll...vilket dröjde ett antal timmar...men sen när den väl kom och blev aktiv så kan jag säga att det blev den bästa dagen hittills av de tre dagar jag varit där.
Nu ska jag fixa till bilderna...återkommer!

Ses!


Bivråk - Nytt kryss!

Inga kommentarer: