söndag 30 september 2012

Blandad kompott...

Större bild -Klicka på bilden!


Veckan som varit har varit lugn...det är lite stiltje med det mesta just nu...har suttit några gånger vid gömslet men inget har hänt...och det hade jag väl iofs inte väntat mig heller med tanke på förra säsongens tröghet i starten...men kul och framförallt varmt och skönt att sitta och titta ut över markerna om det eventuellt kan röra sig något av värde!
Höstens fägring med alla dess kalejdoskopiska färger i naturen är ju nu i allra högsta grad i full gång...en underbar tid är nu och ett tag framöver!


Till hösten hör rårörda lingon...bara såååå jävla gott och idag blir det kalops och vad passar till det om inte lingon och då förståss rårörda som sagt...naturligtvis!

DU OCH JAG ALEX!

Mobilbild - Galaxy Note
En bild från i fredags...fredagsmys i gömslet...sämre kan man ha det...kaffepannan står redo på bordet och doften av nykokt kaffe är ju helt outstanding av alla dofter...eller...alla dofters moder...typ!
Och...naturligtvis kokkaffe...mmmmm...!

Ehhhh...rävsvans...hette väl denna växt...?

Det är blött i markerna...fullkomligt dryper efter allt regnande...

Inte ett barr tänkte jag men det var det ju...två stycken till och med!







3 kommentarer:

Fjällripan sa...

Jättefina o härliga bilder! Såg riktigt mysigt ut med ditt fredagsmys :))

tobias sa...

När nån säger lingon tänker jag automatiskt på raggmunk å fläsk, å fasiken va gôtt! Skön bild på fredagsmyset, skulle nog kunna tänka mej ett litet gömsle där jag kan sitta å fota och dricka kaffe. Får grunna på det lite tror jag. Ha en bra dag. /Tobias

Klas sa...

Inte så ofta man ser mobilskapade foton i de bloggar jag besöker. Resultatet ser ju inte så dumt ut, inger hopp om att kamerorna kan krympas, i takt med sensorerna. Fina macrobilder på löven. Som du själv säger : Höst är färgernas tid. Hoppas det snart dyker upp något djur framför gömslet och att du lägger upp resultaten här! / Deerhunter