tisdag 18 september 2012

Favorit i repris!

Större bild - Klicka på bilden!

Brandholmen - 10 december 2010

En antibiotikakur i tio dagar blev det och det av värsta sortens penicilin - Kåvepenin...fem dagar sen pallar inte magen med längre...och det sa jag till läkaren men det ville han inte lyssna på...det var bara å köra på...hmmmm...får väl ta det som en bantningskur då samtidigt...behöver ju gå ner några kilon...har gått upp en hel del sen jag la av att jobba...skjortor och byxor slängs i parti och minut enär de blivit för små...tror ju inte det är enbart vikten som spökar...ger mig fan på att de krympt i tvätten också...måste vara det!

Annars på fotofronten intet nytt speciellt...trögt överlag på de flesta områden...får bli en favorit i repris idag från en oförglömlig dag för snart ett par år sen då en Kungsfiskare höll till vid Brandholmen och visade upp sig i all sin prakt och var på sitt bästa humör!

4 kommentarer:

Klas sa...

Känner svagt igen det där med krympande kläder.Ingen kvalité i konfektionen nu för tiden... Bilden är ju kanon. Krya på dig! / Deerhunter

tobias sa...

Förbaskat vacker fågel och bild, jag har inte haft förmånen att få se en kungsfiskare annat än i snabb flykt utmed en å i mina hemmaskogar. Ett blått fenomen, sen va den borta.

Fjällripan sa...

En helt underbar bild på en så otroligt vacker fågel!

...och ja, nog krymper kläderna i tvättmaskin, det har jag också märkt :))

Laila sa...

Vad skönt att du fick hjälp i alla fall. Sen var det ju det där med magen... Det är bara att hoppas det inte blir allt för jäkla illa. :-\