måndag 12 september 2011

Lo...

Öksundsrundan - 12 september 2011

...var bara tvungen att testa för att se hur det kunde bli om jag gjorde en fejkad bild...alltså, rykande färsk terjad bild från idag...ni höll väl inte på att sätta kaffet i vrångstrupen väl, que? :-)
Bilden på skogen är äkta från en svampplockartur idag och loet är lagligt lånad.
70-200...klipp och klistra...loet minskad till proportionerlig storlek att passa in i bilden i PS...
Bakgrunden/skogen mörkad en aning...loe i mindre kontrast för att inte se inklippt ut...klonat gräs vid tassarna...och slutligen en aning korn.
Tror inte det var mer! :-) Kan hända för man sitter och leker och till slut kommer man inte ihåg vad man gjort.
Men fan om det kunde vara sant ändå!!! Drömmer!!

11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Mitt i allt så händer det! Men då har du antagligen inte kameran med dig:).
Så brukar det ju vara.
Här går jag också och förväntar mig att få se en lo sitta på berget,försöker affirmera den dit men icke...

Anonym sa...

Då lär du väl få vänta för det finns väl inga lon på Åland väl?

Steffe

Fjällripan sa...

Ja nog skulle det var underbart att få se. Förra vintern såg de lo häruppe i skogen där jag brukar promenera.Så kanske man får se ett i verkligheten nångång...

Anonym sa...

Terjad, det blev en ny begrepp! Ja bilden är bra men jag tror att lokatten är lite för ljus jämfört med allt annat.. Hoppas att det inte blir en helt ny trend också, terjade bilder ;-) Helt ok om man bara berättar det så man inte tror att de är äkta..

Ölandsvindar sa...

Mina bilder på lo är tagna i Kolmården och det är som Petta säger springer det någon gång en framför bilen på E22:an eller annat ställe hinner man nog inte få upp kameran.Jag hade en mård bara några meter bort förra sommaren och först var vi lika överraskade och bara tittade på varann, men sedan försvann han blixtsnabbt mellan trädstammarna innan jag kom i fotoläge.
Kerstin

Äventyret framtiden sa...

Jodå, det finns lodjur på Åland. De har funnits här under rätt många år redan men jag har missat dem helt fastän det lär skall finnas någon mil härifrån

Anonym sa...

Åh fasen...det hade jag ingen aning om...jaha, där ser man!

Steffe

SonjaC sa...

Ha! ha! Ja man kanske skulle prova att terja lite, fast dom gånger jag gjort det så är det meningen att det inte ska se klokt ut, som mina rymdräkor.
Jag tänkte lite som Raya, att din inklippta lo är lite ljus, har ett helt annat ljus över sig som inte liknar det i omgivningen. Skogen är mer "kall" medan lon är "varm" liksom.

Anonym sa...

Sonja o Raya:

Snälla ni...ha lite överseende för tusan...det är mitt andra försök att terja en bild...första var aprilskämtet med vargen så jag har ingen som helst vana i detta!
;-) :-)
Och inte kommer jag att förkovra mig nå speciellt i detta något mer heller...
;-) men som en kul grej ngn gång ibland kan det väl vara kul att testa! :-)

Steffe

Ingemar Pettersson sa...

"grattis, grattis"
Skämt å sido, begreppet Terjad är härmed fastslaget ;)
Jag har svårt att förstå det som har hänt ännu, helt jäkla otroligt.
Förstår inte hur han tänkte eller rättare sagt han kan inte ha tänkt alls. Jag har aldrig i hela mitt liv känt mig så grundlurad, och då har jag aldrig ens träffat han.
Själv så är man så noga med att hela tiden skriva "tagen i hägn" för att aldrig någon skall ens behöva fundera.
Vad gör han....
Klipper och klistrar.
Nej, den historien är härmed helt slut för mig. Men jag hoppas att han kan resa sig som människa (och Malin också såklart) men som naturfotograf hyser jag ingen större förhoppning längre.
Over and out!
/Ingemar

Laila sa...

Helskotta Stefan!
För en millisekund hade du mig där!!! :-)