tisdag 13 september 2011

Kurre...

Större bild - Klicka på bilden!

Bilden är från 29 mars - 2011

...såg jag häromdagen springa över vägen hemma hos mig vid parkeringen...kul att se att du klarat dig över sommaren och alla de faror med bilarna som drar iväg på "fartsträckan" härutanför hos oss där det är 30...hoppas du kommer upp till mig sen när jag börjar mata fåglarna...du är så välkommen!
Internet verkar funka bra nu...peppar peppar...fast det har varit lite av och till...bra att jag kom på det här med stickan så då har jag den i reserv....kalas!
Det är mycket med det tekniska!
Idag känns det som måndag...frugan var ledig igår så de blev en liten svampplockarsväng men det regnade lite grann...så det blev bara att dra runt och plocka det vi hittade lite snabbt så där.
Men hon fick ihop några liter i alla fall så middagen igår blev spagetti med köttfärssås och i såsen svampen då...underbart gott!
Svart på himlen neråt Norrpan...vet inte om jag ska dra ut en sväng eller om jag ska ta det lugnt och kurera mina öron ett par dagar...har smörjt in med locacorten o xylocain...har en sån jädrans infernaliskt klåda i bägge hörselgångarna.
Får se...

Ses!

10 kommentarer:

SonjaC sa...

Jag hoppas din ekorre dyker upp i vinter igen. Den blev ju rätt modig efter ett tag och du fick till kanonbilder på den.

Än en gång, tack för tipset på Xylocain, det fungerade bra. Lite klåda fanns kvar men det gick bra att glömma den.
Det är så jobbigt när det kliar, måste vara väldigt jobbigt när det är i öronen.

Morten Pedersen sa...

Stilig ekornbilde, vi håper på flere slike.

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Vilken läcker bild på kurre, de är ju så ofantligt söta. Hoppas verkligen att han dyker upp frampå när det vankas smörgåsbord.. Förlåt, fågelbordsmat!
Hoppas det lugnar ner sig med öronen.
Ha det!
/Ingemar

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan !
Nyfiken som jag är av mig så nöjer jag mig inte med Mimmis ekorrar.Så jag måste in och se Din med mjäll, som visade sig vara snöflingor då jag förstorade fotot.

Finns väl inget sötare lilla djur av de vilda som vi har i vår fauna.


Den där klådan Du har i öronen är vanligt.Jag hade och fick Terracortril med Polymyxin B.
Blivit sv med klådan sedan jag haft hörapparater och inte kommer åt att klia med vare sig lillfinger el.tops.
Ett tips andvänd arbågen sa en Dr.till mig.

Anonym sa...

Vitsippan: Hahaha...armbågen sa doktorn till mig med...terracortril har jag också haft...men tycker loca fungerar rätt så bra just nu...tillsammans med xylo...

Steffe

Linda Elm sa...

otroligt söt liten rackare :) gillar verkligen bilder på ekorrar :) jättefint fotat.

Fjällripan sa...

Ja de är ju för söta, fin bild! Tyvärr ser man alldeles för många som blivit överkörda...

Victoria - Foto sa...

Jättefin bild på en söt ekorre. :)

Henrik sa...

Ojoj det där såg ruggigt ut :)

/Henrik

Mimmi sa...

Skala ett äpple .. häng eller sätt det på en gren .. så kommer nog kurre till dig redan nu :)
Kanon fin bild :)
kram/Mimmi