torsdag 7 maj 2009

Svarthakedopping






Idag så blev vi lite mera kompisar!
Östermalma

5 kommentarer:

Johannes Glännman sa...

Den första bilden är enligt mig helt outstanding.. Vilket ljus och vilken spegel. Fågeln är ju snygg som en papegoja också så mer kan man väl inte begära av ett porträtt ?

Använde du gömsle eller ?

mvh // JOhannes

Steff sa...

Satt bakom ett dåligt träd med lite grenar som hängde ner utan bladverk...nästan helt öppet alltså...med camokläder och camohuva...fick vänta nästan två timmar innan de kom fram...sen simmade de på och dök framför mig helt obekymrat...tio minuter en kvart...det var bara att knäppa på...och sen stack de för att inte komma mera...de var bara kanske 6-8 meter ifrån...skithäftigt att se dem så nära!! :-)
Den som man bara ser huvudet på har jag croppat ganska kraftigt bara för skojs skull men annars är det inte mycket beskuret...helt perfekt var det idag förutom det lite besvärliga ljuset...det blir kontraster men det blev ju rätt så lyckat ändå...lr ja, det blev jävligt bra tycker jag...är helnöjd med dagen!! :-)

Sonja sa...

Åh vad avundsjuk jag blir. Vilken underbart vacker fågel och så fina bilder du fått till. Vad spännande att dom kom så nära.

Hälsningar Sonja!

Steff sa...

Det är några stycken där...tre par har jag sett men kan vara något lr några par i andra änden av sjön också...de här simmar runt i ena änden där jag höll till och verkar liksom hålla sig i det reviret...ja, det var verkligen kul och så små o söta de är...och de är ju inte så där jättevanliga heller faktum är att de inte finns med i de vanliga fåglarna i fågelboken utan på de sista sidorna som ovanliga fåglar...

Magnus sa...

Härliga bilder och fin fågel! första bilden är super tycker jag!

trevlig helg

Mvh
Magnus