söndag 10 maj 2009

Söndagskåseri...

Det regnar just nu och vi som skulle få besök av ett par "fåtal" idag och grilla...jaja, de kommer på eftermiddagen...kanske hinner bli bättre väder tills dess och jag får väl låta fingrarna spela över tangenterna ett tag här nu i ett försök att skriva något slag av kåseri för att "slå ihjäl" ngn timma lr två.
Får se vad det blir...man kan aldrig veta i förväg vad som kommer ut i fingrarna från övre hyllan!
Var börjar vi...jo, på tal om att man blir trött på en del människor...är det ngn som känner sig förfördelad (indikationer, känslan finns)...jomen bli det då..lösningen heter skärpning och ni andra känner nog med er i hjärtat att ni inte behöver ta åt er!
Så var det med det!
Jag har ett motto förresten...ett jävla bra motto egentligen men fan så svårt att leva upp till för jag är ju inte mer än människa jag heller med alla fel och brister och till råga på allt barndomshörselskadad med ännu mer tillkortakommanden i den sociala kompetensen pga livslång stigmatisering/påverkan av handikappets avigsidor men jag är glad ändå...det måste man vara! :-)
Mottot var det; "Acceptera andra som de är och inte som du vill att de ska vara"!
Vet i fan var det kommer ifrån men läste det någonstans någongång... Internet ni vet!... och det fastnade...och visst är det bra...fast eftersom "det finns folk till det mesta" så är det ju inte så jävla lätt att leva upp till det! ;-)
Jajaja...generaliserar........det är nog mer fel på mig än...o.s.v....tänker på historien om norrmannen som åker på fel sida av motorvägen och hör på radion en varning om en bil som åker på fel sida ...norrmannen säger; "En? Va faaan jag har ju mött flera stycken"!
Den är gammal jag vet men en liten favvo i alla fall!

Nåväl...
En riktig hemmahelg blev det den här helgen...inget vidare väder varken igår eller som idag då det regnar nu som sagt...igår förresten var vi till två dammar och kollade hur det såg ut (för att lufta oss lite)...bara ngn mil utanför Nyköping.
Ingen aning om att de fanns...Internet ni vet...fan så bra!!... har lärt mig otroligt mycket de senaste två åren eller kanske är det tre?...tiden går... sen jag började med foto!
Har svårt med artbestämning men det finns ju experter...riktiga messerschmittar som bara väntar på att rätta fel...inget fel i det iofs men Club 300 verkar ju vara ett riktigt getingbo med en del dryga jävlar...vilken stämning det är där och vilka inlägg!
Man häpnar över hur en del människor uttrycker sig...men man ska nog inte ta åt sig för mycket enär det är mer fel på deras mentala status än över dem som de kritiserar och spyr galla över eller vad de nu gör...herregud säger jag bara...som sag det finns folk till allt!
Nåväl...dammarna var det ja, det fanns Svarthakedopping i bägge...kul!
Kanske inte är så där jätteovanlig fågel ändå...ju mer man kollar upp, ju mer dyker de upp (ops!) lite här och var.
Förresten, har beställt en rygga till min stora glugg som förhoppningsvis kommer att komma denna vecka som kommer...oj, med den meningen blev det väl i alla fall tautologi men i alla fall...liiite jobbigt släpa på ekipaget med stativ och kamera/glugg över axeln...tanken är att det ska vara smidigt att slänga ner hela paketet i ryggan - kamera och glugg ihop och stativet hängs utanpå ryggan i remmar avsedda för det ändamålet utan att det blir besvärligt.
Varken CP eller SP hade den hemma.
Så det blev beställt från USA...lika spännande varje gång att se om det fungerar med postgången...jaja, det är andra gången jag beställer från "over there" but det fungerade ju förra gången så...jaha...vad mera...njaaaäääeej...har nog inget mer att förtälja så det får räcka med detta...och ha en fortsat trevlig söndag!
För det tänker jag ha trots att det regnar!
Gött mos!

Inga kommentarer: