onsdag 6 maj 2009

Hällande regn...


...och en dag i gömsle...men det funkade bra, jag och regn har ju aldrig varit kompatibla pga cipp o happ men nu satt jag en hel dag och Svarthakedopping var ämnet för dagen men några andra bilder blev det också som kan beses i Galleri - Fåglar på www.steffe53.se och en i Galleri -Natur.

Liiite närmare hade jag ju velat komma men men nu vet jag ju var de finns och denna är faktiskt tagen efter att jag monterat ner gömslet och stuvat undan det i bilen för att sen ligga ett tag bakom en buske och spana in dem iom jag under dagen har lärt mig deras rutt fram och tillbaka på sjön i födosöket så jag visste att de snart skulle komma tillbaka.

3 kommentarer:

Sonja sa...

Det där verkar riktigt lovande med svarthakedoppingen.
Snyggt med regnet och ärlan.

Hälsningar Sonja!

Fredrik sa...

Doppingen var fin! Vi såg faktiskt svarthakar när vi klev av båten vid Ankarudden efter helgen på Landsort. :)

/F

Steff sa...

Tack!
Verkligen roligt med svarthakarna...läste i fågelboken att de inte är så där jättevanliga.