torsdag 4 april 2024

Blev lite ledsen igår kväll...

Större bild - Klicka på bilden!

...men nu är jag sketaglad igen!
Det ligger nämligen till så här att jag skulle backupa mina bilder igår för att frigöra lite utrymme i burken.
Och det visade sig att jag förlorat nästan hela 2023 års alla bilder...många minnen som försvann...bl.a. Knuthöjdsmossen, Öland och många, många fler minnen och fina bilder som jag inte vill förlora!
Låg igår kväll i två timmar och försökte somna men det gick faaan inte...låg bara och tänkte på vart fan bilderna har tagit vägen...så upp och kolla på teve för att försöka tänka på annat...! Somna till slut i soffan!
Till ett bra program, det såg jag hela innan jag somnade...ett tips...Photographer på National Geo...om Krystle Wright...trevligt upplägg! Fanns tre avsnitt till om andra fotografer...! Gillades! Har ett avsnitt kvar... Nåväl!
I morse gick det upp ett ljus för mig...men va fan...jag hade ju köpt en ny extern hårddisk för halvannat nått år sen.
Jag hade tagit mina gamla hårddiskar för att lägga in bilder från 2023 men som sagt inte hittat dem i burken så i morse fick jag se den oranga som låg bredvid mig på skrivbordet...visst i faaaan...jag hade ju köpt en ny...och my ladies and gentlemen...där var 2023:s alla pics...hjärnsläpp eller vad...?
Och ändå så hade jag tittat på den oranga men inte kopplat att de, bilderna kunde ligga där...suck men i alla fall...GLAD blev jag så nu är det som det ska allt igen...!
Burken lirar som den ska också...den sköter sig alldeles utmärkt...så länge det nu varar, sa pessimisten!

6 minusgrader i morse...och mer snö väntas visst!

Nu återgång till det normala arbetet med att jobba med lite bilder!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken himla tur att det bara var ditt minne som var tillfälligt väck och inte bilderna. Då har du ju nåt att fira idag :D

//Lena

Stefan Pettersson sa...

Hej!
Fick se den här kommentaren nu...missat tydligen...tack för det!
Phuuu...ja, man blir lite skärrad faktiskt när sånt här händer...som tur var så löste det sig!

Steffe