torsdag 1 september 2022

Snart dags igen...

 Större bild - Klicka på bilden!

...ny säsong och nya intentioner är på g.

Har tagit upp ett nytt "hål" på gaveln av kojan och målet med det är att slippa motljuset mitt på dagen.

Har aldrig varit riktigt nöjd med det men man får ibland ta det som bjuds och jag har haft många fina stunder då ljuset ändå varit med mig...samtidigt som de stora varit nere...särskilt på morgon och förmiddag då ljuset kommit från sidan och det fina morgonljuset.

Men det är ju inte alltid de stora är nere precis då, utan har kommit ner då motljuset legat på och då har man fått tagit en lång fikapaus medan solen gått förbi och kommit in från "andra sidan"...typ.

Nu blir det medljus och förhoppningsvis ska ljuset fungera bättre inför kommande vinter.

Och att de stora sätter sig i granarna då förståss! 🙂

Och Johans glas är på plats...det blev en lite mindre tittglugg men känns som om det skulle räcka.

Ska se om jag kan få upp någon naturlig sittplats ute på gärdet också...lite pyssel och kul och härlig känsla med förväntningarna iom något nytt istället för det gamla vanliga!

Hade inte så stor lust att sitta i vinter men men ju närmare hösten man kommer ju mer suger det till i örntarmen eller vad man ska säga! 🙂

Femte året jag sitter där nu..."mitt alldeles egna place" och inga störningar och annat skit har det varit...funkat jättebra! 🙂


31 augusti - 2022

Inga kommentarer: