tisdag 31 maj 2022

Dåligt med landskapsbilder...

Större bild - Klicka på bilden!

...men det beror på att jag för närvarande inte har något lämpligt objektiv för det.
Denna bild är plåtad med 500 + 1,4 så visst, men vill ha lite bredare, öppnare perspektiv.
Väntar på en 24-120 men slut och restad överallt...B&H i New York hade ett exemplar häromveckan men den gick direkt.
Och jag vet inte om man (jag) kan köpa från USA, på sajten stod det att de inte skickar utomlands just på denna optik, vet inte varför och jag vet inte om jag skulle våga heller iom att det kanske blir strul med service o.s.v.

Kollade nu:

På grund av exportregler och/eller tillverkarens begränsningar kan denna vara inte skickas till SVERIGE.

Försök att söka efter en liknande vara från ett annat märke eller modell. Slut citat.

Så det är bara att vänta och hoppas det lossnar så småningom...hur länge det nu kan dröja.

Vad jag förstår så är det så med det mesta...vad beträffar elkomponenter, halvledare till bilar och elektronik och allt vad det kan vara inom den sfären.

Maj - 2022

 

Inga kommentarer: