tisdag 18 januari 2022

Men se på faan...

Större bild - Klicka på bilden!

...i morse tidigt, kom sparvhökshanen och gjorde min dag...jag la ju ut sparvhök igår som minne från i höstas.
Den kommer ju inte ofta och när den kommer så blir man alltid lika förvånad!
Den sitter aldrig länge utan man får vara beredd på att den lyfter när som helst...den kanske satt 30 sekunder eller nått och...som lagen om alltings jävlighet så hade jag gluggen åt alldeles fel håll...så sakta...så sakta...men ändå måste det gå så snabbt det bara kan utan att överdriva...vrider jag gluggen åt vänster... och med full koll på vart den tittar och att den tittar bortåt så jag kan vrida gluggen utan att den märker det... så jag får in den i fokus. Spännande som fan är det...en aning pulshöjning...och den satt kvar och jag drog av ca 30-40 pics...rörelser är tabu men kameraklick går bra, det reagerar den inte alls på.
Två örnar nere, en vråk...men inget att skriva hem om!




18 januari - 2022 

Inga kommentarer: