tisdag 6 april 2021

Med stövlar på...

Större bild - Klicka på bilden!

...och traska ut i spenaten, för att komma på rätt sida beträffande ljuset...så blev det bättre bilder på den mindre hackspetten än de bilderna jag har i ett tidigare inlägg...spenaten ska jag väl inte säga mer då sumpmark där stövlarna sögs fast i dyn.
Men som tur var så var det inte så långt att klafsa, 25-30 meter nått kanske.
Väl installerad så var det bara att vänta och denna gången så dröjde det inte länge förrän det skymtade en rörelse till höger om mig...25 minuter nått... och det var honan som var först och kollade in hålet i stubben...men det såg jag inte förrän jag kom hem och kikade på bilderna i datorn att det var både hanne och hona som var i farten...kul som fan och hoppas det kan bli några avkommor. 

4 april - 2021 

Inga kommentarer: