torsdag 23 juli 2020

Flygövningar...

Större bild - Klicka på bilden!

...nu är det inte långt kvar tills de lättar och drar ut...flygövningar pågår för fullt medans föräldrarna är på utflykt och fiskar.

Först ett ärevarv innan...

...en av föräldrarna går ner för landning med mat till boet...

...en av kidsen stod och hoppade länge och väl efter maten antar jag...

...all vår början bliver svår...

...men ju mer jag tränar ju mer flygförmåga får jag...en travesti från en känd skidåkare...

...jag lättar...jag flyger...jag svävar fram på lätta vingar...inom sinom tid...

...härligt att se och att ha fått följa dem under våren från små till snart stora fullfjädrade fiskare...

...ska bli intressant att se om föräldrarna kommer att använda boet nästa år också...

...kommer att bli lite tomt att inte ha några gjusar att kolla upp lite då och då...

...men jättekul att de lyckades få till det med häckningen och att de fått vara ifred från störningar och andra orosmoment.

Och på hemvägen en ormvråk...

21 juli - 2020
...den ville inte sitta kvar...!

Inga kommentarer: