tisdag 5 november 2019

4 november...

Större bild - Klicka på bilden!

...kom så duvhöken på besök...en säsong som har startat alldeles utomordentligt positivt.
Nu blir det lite annat ett tag enär kroppen behöver lite ombyte i stimuli...
Jag skulle tro att ni läsare också är lite trötta på tjötet med rovisar så vi får se vad det kan bli i bildväg framöver ett tag nu...
...eller hur...? :-)  
Fortfarande så är det skogsavverkning som stör men inte just nu utan det ligger timmer och väntar på hämtning och troligtvis ska det avverkas lite till bortanför mot min koja men bara en viss del, endast så jag slipper att det rensas rakt framför mig.
Så det är lite oroligt fortfarande och därav så hade jag ju någon tanke i inledningen på denna säsong att ställa in men som tur var så gjorde jag inte det för i det att det har varit full fart nästan varje gång jag suttit.
Jag har inte kunnat önska mig mer faktiskt vad beträffar birdisarna...förutom ljuset då som är en aning otillfredställande både av höstens mörker och motljuset när solen lyser...men men, bästa dagarna är faktiskt när det är lite lättare mulet och det blir ju bättre sen när snön kommer och lyser upp från marken.



4 november - 2019

Inga kommentarer: