torsdag 25 januari 2018

Själva essensen...

Större bild - Klicka på bilden!

Morgonen gryr med blå timmen...första gästerna tågar in.


...till varför man håller på...och vill hålla på är när det kommer ner en sån här skönhet!
Bilden är endast lägesjusterad...den var bara några meter från kojan.
Och när kingen glider in är också en essens att känna att det är värt att kämpa för...jag som tänkte förra säsongen att aldrig mer men men man ska aldrig säga aldrig...typ! :-)
Men hittills har jag bara haft en king på besök några sekunder och det blev endast suddisar av det men en king är en king oavsett! :-D 
Glädjen att ha haft en på besök är ju värt en del bara det!
Ja, och sen att jag fick den här möjligheten att få sitta är jag oerhört tacksam för och det var bara att nappa när chansen dök upp... jag kör ett år i taget (om jag får fortsätta har jag inte fått klart än men hoppas på det) och att hälsan står mig bi.
Ibland är det tungt när det är slit och släp men men det är bra motion också så en får tänka så med...när man väl sitter och har fått allt fixat och tar en fika och kikar ut över nejden så är det oerhört avkopplande även om det ibland kan kännas lite tröstlöst när det inte händer något...det är allt slit runt ikring man helst vill slippa men det hör ju till och måste vara så för att det ska fungera.

8 plusgrader nu...och det är nästan ingen snö kvar alls utanför mitt fönster.










23 januari - 2018
Nu fika!

Ses!

Inga kommentarer: