måndag 8 februari 2016

En sjöman älskar havets våg...

Större bild - Klicka på bilden!


...ja vågornas brus...o.s.v...typ...var vad jag fick in i mitt huvud när jag klickade upp den hära bilden vid redigering på datorn...tja, bara tänkte på den liksom...sjöng tyst i huvudet, bara så ni vet...aldrig att jag skulle sjunga högt...huuuu, vill inte utsätta min omgivning för det...vill inte ens höra mig själv sjunga när jag är ensam hemma...så illa är det...hahaha...tondöv är ju bara förnamnet...kanske inte så konstigt när man är halvdöv men va fan... Beethoven var ju stendöv hur bar han sig åt då?
Fast han kanske inte sjöng utan skrev ner noter med melodier...eller vareva som han hade  i huvudet...hmmm...en konst det med!
Aja..konstiga funderingar man får ibland...det får vara hur det vill med den saken...vi lämnar det ämnet...är bäst! :-)

Hade en fin dag igår också med nästan vårvärme i luften och lite slöjad sol när jag kom fram till strömmisarnas tillhåll och installerade mig...perfekt!
Men det tog lite längre tid innan de kom närmare mig...höll sig mest på andra sidan av ån och dök frenetiskt efter godsakerna som tydligen fanns där...jag satt mest och fikade och tittade på som sagt...men innan jag skulle dra hem vid strax efter tolvtiden, dimma och råkallt kom in, så dök en strömmis upp rakt framför mig...så några bilder till blev det men inget av större dignitet än i lördags.
MEN...hur kan de simma i ett sånt strömt vatten?
...de måste ju vara världsmästare att simma under ytan och på ytan med för den delen...de låter sig ibland föras med av strömmen...fantastiskt att se!

Nähä...nu ska jag kolla igenom över 350 pics och rensa hårt så det blir kanske ca tio bilder kvar eller nått...

Ses!

1 kommentar:

Klas sa...

Bara älskar den blicken... Att jag såklart vet om att dessa fåglar älskar plaska runt i iskallt vatten förändrar intet!
/ Deerhunter