söndag 27 december 2015

Åsså kom det lite snöflingor...

Större bild - Klicka på bilden!


En sväng ut till Kristineholm idag och kolla in strömstarar...två stycken sågs...annars har det varit lugnt med foto över julen...fem dagar sen sista sittningen men imorrn är det tänkt att ta en kojdag men det beror på vädret...just nu snöar det faktiskt och yrsnö till och med...får se om det blir kvar och hur mycket det kommer ner till imorrn om man törs dra iväg.
Det är inte bara snön och väglaget som oroar...varje gång man drar ut på morron i mörkret så sitter man med röven i halsgropen enär man nästan varje gång ser hjortar eller rådjur gå över vägen eller stå och beta alldeles vid dikeskanten...har åkt tusentals ggr den där vägen under årens lopp sen -72 ca men klarat mig hittills...men det har varit nära ett antal ggr...jävligt nära till och med.
Men än så länge så...









1 kommentar:

Lasse Jansson sa...

Jag såg faktiskt en strömstare idag för första gången i mitt liv (vad jag vet i alla fall). Nu har jag väl inte direkt letat tidigare men av en slump såg jag en vid Pilgrimsbo i Vrenaån när jag var där på en kort fotoutflykt. Blev riktigt glad. Tyvärr hade jag inte längre brännvidd med mig än 70 mm och det räcker inte på långa vägar för att fota strömstarar med...

Fin samling svartvita alster!