fredag 1 maj 2015

Då har man tagit...

Större bild - Klicka på bilden!

Horn - 1 maj 2015

...en dust med Lightroom igen då...på förmiddan så chattade jag med Adobe support på engelska faktiskt...jaja, engelska och engelska...snarare svengelska...efter mycket om och men så gick det till slut vägen...det började med att jag inte hade Lightroom i min prenumeration som det stod på Adobes hemsida och Mina Sidor där att det skulle ingå och...endast en testversion på 30 dagar hade jag laddat hem och det var ju fel...och det blev en hel del klickande med blandning av svengelska som sagt och Google translate...med supporten och fram och tebax mellan sidorna...och så fick jag meddelande att "planen" ändrats till att gälla både PS-CC samt att Lightroom skulle ingå...glad som fan blev jag...MEN till min förvåning efter att jag klickat in på mitt "Cloud" för å kolla så hade texten 30 dagars testversion tagits bort från Lightroom men överförts till PS-CC istället och jag slet mitt gråa hår och man ska inte ropa hej o.s.v. o.s.v.
Vad göra då?
Tog kontakt med support igen men då med en annan person naturligtvis men som tur var så fanns den tidigare chatten kvar och han kunde se vad som hänt och vad som sagts...rådet var att logga ur och logga in igen på PS-CCoch heureka!!!!...så fanns inga testversioner kvar på något program...så nu är det bara att ta det pö om pö och har fipplat lite med Lightroom och gått in på kurssidor men jag undrar om Lightroom och jag någonsin kommer att bli vänner????
Fan tro´t sa relling...!
Bilden ovan är redigerad i PS-CC och det känns så hemtamt och trivsamt att jobba med det programmet och man vet vad man gör, hur man gör och vad som händer när man klickar här och där o.s.v. o.s.v....typ...varför Lightroom då undrar ni...jomen det är ju så jävla bra säger folk som använder det och då vill man ju att det ska funka för en annan också...aja...vi får se om min hjärna kan tänkas ta in någon info vad det lider och kunna känna mig hemtam med det likasamma som med PS-CC...

Ha det gött!

Ses!

Inga kommentarer: