tisdag 3 februari 2015

Tisdagen den 3 februari...

Större bild - Klicka på bilden!


...snön fortsätter att komma ner...under natten har det kommit nån dm drygt...å det snöar just nu...yrsnö...kojan har fått vila en vecka men längtans tankar finns där!
Det var meningen en sväng ut idag men icke med det snöandet som är...ställde in i morse...hoppas på morgondagen att det ska bli så pass bra väder att man kan ta en sittning...

Idag inget alls...jobbar med bilder...fikar...sen vid halvtolv hämta frugan från jobbet.
Det blir lite blandat på eftermiddagarna...pyssla lite med lägenheten, jobba med bilder...typ...

Sitter just nu o kollar lite på Nikons nya 300/4...känns som ett köp skulle kunna vara aktuellt men 20 000 peng verkar liiiiite för mycket...men va lätt det var väger inte mer än 755 gram, bantat med nästan 700 gram och är kortare än det gamla med ny teknik...75 mm kortare...en "promenadglugg" skulle det kunna vara för min del...typ ner till ån o plåta förbiflygande gulnäbbar...typ...men då gäller det ju att få upp arsenalen också...snabbt...o då är det värre! :-) 
Men men som sagt priset motiverar inte ett köp just nu...var inne på en ny kamera för ett tag sen kanske minnesgoda läsare minns men det fick vara...satsar på nästa innovation från Nikon om det är sådana nyheter på den att det är värt att köpa...önskemål är ju snabbare autofokus med tanke på intresset fåglar...
Kameran jag har nu och 500:an får jobba vidare och gör det bra!
Men allting kan ju bli bättre! :-)
Och på tal om bilder...jag har börjat ransonera fågelbilder i allmänhet och örnbilder i synnerhet här on the blogg...blir lite enahanda och tjötigt att bara lägga ut sånt så framöver blir det mer bilder av annan karaktär...vad det blir återstår att se men om ni nu möjligtvis är så inihäl...singland sugna att se mer örnbilder så finns det på steffelodi.se och Senaste...välkomna!
Har lagt ut en hel del där under de senaste dagarna och det kommer mera!

Å det fortsätter att snöa...suck...suck...tredubbel suck! :-(

Ser att jag kommit över 100 000-strecket av besökare on the blogg...det tog sin tid men men bättre sent än aldrig! 
Ett stort GRATTIS te mig själv...! :-)

Ses!


1 kommentar:

Lasse Jansson sa...

Dina fågelbilder är helt makalösa men eftersom de hittar ut på annan plats får du gärna visa annat innehåll i bilderna på denna plats. Jag är nyfiken :-)
Grattis till 100000 besök på bloggen. Jag lyckades med det på min första sportsliga om damfotboll. Jag lär få vänta länge på att det ska hända med min fotoblogg, på två år har jag fått ihop 40000 besök.