söndag 1 februari 2015

Jisses va paff jag blev...

Större bild - Klicka på bilden!


...frugan och jag var ner till ån för en stund sen och för första gången sen vi flyttade...den ligger ju precis nedanför där vi bor nu...kanske 75 - 100 meter nått och vad skådar mitt norra öga när vi kommer fram till åkanten...jo, en gulnäbb som kommer bortanifrån rakt fram på bilderna och lite till vänster och seglar förbi våra ögon...jag blev så paff att jag inte ens iddes slänga upp kameran och ta en dokumentationsbild...en havsörn...här!?
Trodde först det var en häger...havsörn fanns inte ens i tanken att det skulle dyka upp här!
Det var häftigt å se...kom så majestätisk och snyggt seglande!



1 kommentar:

Nette Cecilia sa...

Vackert ställe det där.Havsörnen dyker nog upp lite varstans nu för det finns ju hur mycket som helst av dom åtminstone här hos oss ,Nette