lördag 23 augusti 2014

Veckan som gått...

Större bild - Klicka på bilden!

Nya svängen

...har varit intensiv med att forcera bygget med grovgörat golv, väggar och snart är gluggarna färdiga också...nästa vecka återstår innertaket och skithuset men sen är det bara roligt småplotter att fixa till...kamerabord med fästen å sånt...hyllor ska upp och framför allt fikabordet...det viktigaste av allt jö...
Det är ju i och för sig inte bråttom men det är skönt å få det gjort...sen kan man ju dra ut å titta på den vackra utsikten...den går inte av för hackor...å ta en fika å bara njuta av hur jävla duktiga jag/vi varit!
Nu äre två dagars vila...lägenhet har vi varit och tittat på och en ska vi vara med å bjuda på nästa vecka så får se var vi hamnar där...lånelöfte hos banken är fixat.
Mäklaren har varit hos oss och värderat radhuset...så det är lite mycket nu...!
Har inte fotat en fågel påehhhh...ja, det är väl över en vecka nu...tror jag...måste ta en dag och sitta i mitt rum och plåta björktrastar...de kommer och flyger lite då och då i rönnen utanför mitt fönster.
Men frugan och jag va ute idag en sväng i alla fall och kom hem med en döing som ovan på bilden!
Konverterad, kornad och tonad.

Inga kommentarer: