söndag 12 januari 2014

Jag skiter i rubriken idag...

Större bild - Klicka på bilden!



Dagen idag blev en höjdardag...igen...alla tre kungarna var nere...det som var mest roligt var att den märkta örnen besökte oss på förmiddan...den har inte synts till på ngn vecka...kul!...samt fyra havsörnar varav en gick ner en liten bit ifrån kojan plus en vråk...och en j***a massa korpar o kråkor...full fart fram till middan ungefär...

Det om det...igår laddade jag hem Photoshop...det nya som man prenumererar på...om det kan man tycka vad man vill om...när man säger upp prenumerationen så har man inget program kvar till skillnad mot tidigare då man köpte skivan och skivan blev ens egna...jag har ju tidigare PS Elements nr 10 och det har ju kommit en version 12 nu och tanken var väl att köpa den versionen på skiva som man fortfarande kan göra men så tänkte jag att det finns lite mer möjligheter i det stora PS:et och pengen det kostar mer kan ju vara värt att betala för att få det senaste i uppdateringar o.s.v. i och med att jag använder PS så mycket som jag gör ändå.
Trots att jag kör med Nikons Capture NX så behöver man ibland gå in i PS och fippla lite med bilderna.
PS och Capture kompletterar varandra bra...212 peng i månaden.

Imorrn är det skjutsa frugan hit o dit...först skjuts till jobbet...sen hämta och vidare till läkare, företagshälsovården ner på stan...hem och tebax och hämta...och på eftermiddan ska hon till käftis...men på tisdag sitter man igen! :-)
Får se om snön och kylan håller i sig och sätter fart på havsörnarna...de har varit tröga minst sagt men kungsörnarna har ju varit desto flitigare! Och det tackar vi för!

Ses!

2 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

En riktigt härlig bild med vingarna utsträckta liksom benen på fågeln.

Jag hoppade på Adobes Photoshop-erbjudande före jul. Detta i kombination med Lightroom som jag i och för sig redan hade den senaste versionen av på skiva. Tyckte det var grymt prisvärt, men jag kanske ångrar mig om jag inte längre vill prenumerera och då står utan Photoshop...

Anonym sa...

Vilken tur du (ni)har som får se så många kungsörnar.
KH