onsdag 27 mars 2013

Veckan som var...

Större bild - Klicka på bilden!


...har varit up´n downs...längsta blogguppehållet ever...semester...typ...en dag fastnade jag med bilen i en isig skogsbacke med en slänt alldeles bredvid och där stod bilen efter att ha hasat nerför isen och hamnat på snedden..."va faaaan skulle jag där och göra"?... men en gång om året minst ska jag tydligen råka ut för sånt!
Jaja...allt slutade lyckligt till slut med binägen hjälp av bonden och en traktor...phuuuuu...men det gick en hel dag nästan för bonden var ju naturligtvis i Nyköping tre mil ifrån och väntades hem efter någon timme eller så och jag hade traskat efter spade och spett ett par kilometer bort till gömslet och sen tebax för att se om det gick att hacka bort lite is framför hjulen och få fäste men icke...isen var ju hård som cement...nääää, så jag fick snällt vänta på hjälpen men som sagt till slut löste det sig.
Det var det om det...annars så fortsätter kylan med nio minus i morse men solen har ju behagat visa sig från sin bästa sida en period nu.
Men som det ser ut så skall det visst bli sämre väder i helgen...till och med snö vad det verkar, vi får se hur det blir.
Frugan är halvtids sjukskriven enär hon har ont i foten och det är inte en spik i foten utan hälen som hon har ont i...går ju mycket i jobbet så det har blivit överbelastat och vad som kan göras åt det är väl skrivet i stjärnorna men medicin har hon fått i alla fall och det hjälper väl lite men det är ju bara att skjuta upp problemen att läggas på en snar framtid...så får se om det hjälper att ta det lite lugnare...vi är ju inte purunga längre varken hon eller jag så det är väl bara att inse att vi får leva med olika slags ålderskrämpor.
Så är det...annars...inte mycket händer ute i naturen just nu...våren bidar sin tid med den kyla som just nu är så det är bara att vänta tills värmen kommer och med den alla fåglar.

Inga kommentarer: