onsdag 30 januari 2013

Hökuggla...

Större bild - Klicka på bilden!


...blev det idag med...fick ett mess av kompisen att han var ute i hökuggleärende så jag drog iväg också och vi hittade den efter lite spanande över gärdena men den sitter ju så högt men men det blev ännu bättre bilder än sist i alla fall om än dock ingen kul bakgrund med det mulna vädret som är...så jag la på en vinjettering...bra eller inte?...tja, det är väl tycke och smak...jag tycker det förhöjer bilden i jämförelse med en helt vit bakgrund.


Visättersfälten - 30 januari 2013

6 kommentarer:

Jani sa...

Kalasfina bilder ju ;) Favoriten blir 2:an med den stirrande blicken.
Vinjetteringen vart bra tycker jag i alla fall.

Mvh Jani

Beautyofnature sa...

Hej Steffe! Helt makalöst fantastiskt, är så glad för din/er skull då ni fått ett sådant fantastiskt möte med Hökugglan! Underbara bilder rätt o slätt, jag njuter! Gillar även "speciellt" dom fina Korp bilder i tidigare inlägg. Ha det så fint o lycka till :-)
/Maria

Klas sa...

När jag först såg tumnageln tyckte jag att det var övergjort. Men så fort bilden klickades upp förstod jag vad du avsett med vinjetteringen och jag tycker det blev snyggare än det jämngrå (även om jag inte sett bilden utan vinjettering). Fint fångat, som vanligt. / Deerhunter

Fjällripan sa...

Så otroligt fin den är! och jättesnygga bilder! Tycker det blev bra med vinjetteringen :)

Sami sa...

Kanonbra bilder på hökugglan, ännu en gång!
Vinjetteringen som du har lagt dit tycker jag förhöjer bilderna då motivet blir mer fokuserande för tittaren :)

Ölandsvindar sa...

Snyggt jobbat! Träffade en glad man i går som råkat på en hökuggla här.En raritet på Öland! Ska strax ut och leta. Lysnar på Naturmorgon från Nyköpingsån. Precis där jag såg min första strömstare någon gång runt 1980.
/Kerstin