fredag 19 oktober 2012

Gröngöling

Större bild - Klicka på bilden!

19 oktober 2012

Godmorgon...idag blev det sovmorgon efter nästan en veckas "arbete"...katterna och jag sov till halvtio...skönt att få vila ut lite...och jag tror de tänkte att vad skönt att husse är hemma en dag för en gångs skull.
Jo, vi (kompisen alltså inte katterna) sa att det blir inget att dra ut eftersom det skulle komma regn både idag och imorgon lördag så det får vila därute också...alltså...hemmadag med fika vid datorn och läsa igenom lite bloggar och kolla lite här och där så man hinner ifatt lite i cybern.
Och inte minst rensa lite i mapparna och backuppa bilder till externa hårddiskarna...ajdå...verkar bli mycket att göra idag...ehhhh...jaja...å inte är jag riktigt "pensjo" ännu...hur ska det då bli då när jag blir det...huuuh...!
Men i alla fall...på tal om regn...såg att det var rekord för oktober...kommit dubbelt så mycket regn denna månad och det är lite mindre än halva månaden kvar...huga!...såg också att det skulle bli rekordvärme över helger...tror jag det var...15 - 20 grader...!

Men i alla fall...gröngölingen är en stadigt återkommande gäst hos oss...så bra med kompisen för han hör ju den...det gör inte jag...direkt när den låter så hör jag bredvid mig..."gröngöling...den är till vänster bredvid aspen en bit upp, tredje grenen...bakom stammen"...typ sådana kommentarer...han är ornitolog sen barnsben och hör skillnad på de olika hackspettarnas läten...jag är så avundsjuk...jag är så avundsjuk som Nanne sjöng...måste ju vara helt underbart att höra fåglarna på det sättet och deras olika läten...varningsropen från småfåglarna som påkallar en rovis i närheten...de brukar varna om det är en sparvhök på G t.ex....men jag får vara glad för det lilla som han sa som vann en mille...eller hur det var...jag hör ju i alla fall när de är nära och kvittrar...typ...nåväl...nu är det som det är...och det finns de som har det värre...du är vad du tänker...typ...positivt tänkande...you know...

Lägger nog ut några (bild)inlägg till under dagen så håll koll...!

Ses!

Inga kommentarer: