söndag 1 januari 2012

Den andra Duvhöken!

Större bild - Klicka på bilden!


God fortsättning till er alla säger jag till att börja med och tack för alla kommentarer jag fått under förra året!
Idag har jag haft en sittning igen och full fart var det idag...t.o.m. korparna var nere en sväng MEN duvhöken var nere samtidigt och åt så korparna höll sig i bakgrunden...jag har fått uppgift om att duvhöken skrämmer (kan skrämma) bort korp och örn men däremot kungsörn ska kunna gå ner ändå fast duvhöken är framme.
Får se om det stämmer vad det lider...vartefter man sitter i gömmet så borde man ju lära sig lite om hur fåglarnas livscykel, eller vad vi ska kalla det, ser ut.
Idag så var den andra duvhöken nere...hur vet jag det?...jo,denna har ingen ring på "foten" det har den andra.
Och tanken är att jag ska försöka få bilder på ringen och kunna identifiera duvhöken...ska få hjälp med det av expertis.
Det är en del som hört av sig angående det men jag har inte fått till det med bilder än...bara tre siffror än så länge...fattas en eller ett par till. (?)
Ja, nu tycker ni kanske att det blir lite tråkigt/tjatigt med många inlägg med bl.a. bara duvhök i inläggena men jag lägger också in för egen del som en dagbok och det är roligt, kul och samtidigt intressant att efter en tid kunna gå tillbaka och kolla lite vad som hände då och minnas lite hur det såg ut vid just det tillfället som inlägget visar.
Och det är konstigt men hur många bilder man än har så är det lika roligt varje gång det kommer en rovis eller vad det nu kan vara och man kommer hem med något av lite högre dignitet...idag blev det ju duvhök då...spännande och rent ut sagt SKITKUL att sitta och följa höken i sina göranden och låtanden...love it, love it love it...and LOVE IT!!!
Och så går tiden fort när det händer nått men den går lika jäkla långsamt när det inte händer nått men det glömmer man när man kommer hem med bilder!
Apsolut! :-)
Det var årets första inlägg och nu blir det the soffa...och ZZZZZZZZZZZZZZZZ!

Har´e!
Ses!



1 januari - 2012
500 + 1,7 - digital städning - sedvanlig mörkrum.

7 kommentarer:

Unknown sa...

Underbara bilder och nej jag tröttnar inte. Du får till så bra bilder så ledsnar aldrig på dom även om motivet är detsamma. Men jag förstår hur du menar. Känns som jag tjatar ut alla med mina små fåglar men även fast man har en mängd kort så kommer man alltid eller alla fall ibland hem med något kort som känns lite extra bra än innan:)

God fortsättning :)

Ingemar Pettersson sa...

Du öppnar året som väntat på ett mycket starkt vis. Som den fågeldåren man är så kan det aldrig bli tjatigt med dessa grymma bilder.
God fortsättning.
/Ingemar

Edwin Sahlin sa...

Bara roligt och läsa och se alla bilder från gömslet!:-)

God fortsättning Stefan!
/Edwin

Sami sa...

Ofta samma motiv men alltid lika intressant att se på. Mer bilder på Uggla kanske? :)

Rovfåglarna du hittat är sååå fina :) och bilderna ska vi inte tala om!

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Bra bilder på duvhöken!

Fjällripan sa...

Fantastiskt fina bilder av den vackra duvhöken!!

Robert Wagter sa...

Hi Stefan,

Discovered your blog and am pleasantly surprised with your pictures. The text also reads easily (after google's translation to Dutch which is quite funny but at least I can understand it). Will add you to my blog list as nature photography is my thing and I like your style.

Regards,
Robert