söndag 11 april 2010

Tornfalk


Marsäng

4 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Åh, tornfalkar är trevliga... Det har jag faktiskt som tomtkryss också... Och då bor jag ändå i ett stort bostadsområde fullt av trevåningshus... Jag har faktiskt havsörn som tomtkryss också... Häftigt... :)

Falkar är trevliga - och betydligt artigare än till exempel ormvråkar, för om man ser en ormvråk som sitter i nåt träd eller så och lyfter kameran så flyger de ju omgående - falkar sitter gärna kvar och låter sig fotograferas... :)


Henke :)

Mikael Sundberg sa...

Grattis!! Själv har jag aldrig fotat en sån fågel men det är nog bara en tidsfråga när jag får det på bild :)

Anonym sa...

Skulle velat haft den lite närmare i trädet men den ville inte...MEN hade den bara några meter från mig och ryttlade på offer men träd i vägen...mmmm...det är mycket som ska stämma men jag vet att den håller till där...jag var där förra året också och fotade tornfalkarna...ska ner i veckan och testa mera...havsörn som tomtkryss...det var fan!

Steffe

Anonym sa...

Micke: Den är i alla fall lättare än ormvråk...som Helle sa...det räcker med att lyfta gluggen så sticker de...

Steffe