fredag 21 juli 2023

Knuthöjdsmossen I

Större bild - Klicka på bilden!

En underbar plats att besöka...jag hade tur med lommarna också enär de visade sig flitigt på olika platser.
Sex stycken tillsammans vid ett tillfälle.
Vilket gav en hel del bilder av varierande beskaffenhet.
En dag som jag satt nästan hela dagen från tidiga morgon till kvällen vid fem-tiden då tröttheten tog överhand och jag gick tillbaka till bilen för att övernatta i den.
Och det kan jag säga, om att övernatta i bilen...ett jäkla skit...man vet till slut inte hur man ska sitta, ligga eller på annat sätt hitta en ställning som är bekväm...finns inte!
Men jag hade tanken att en natt ska jag väl stå ut med men icke...det blev väl nån eller två timmar som jag somnade till lite...men dagen efter på morgonen vid 3-tiden så blev det en helt fantastisk morgon att minnas!
Och som gjorde hela resan värd.
En morgon med solstrålar som sken genom träden och dimma över gölarna som ett extra attribut som gav bilderna en helt annorlunda karaktär.
Det var halleluja, änglarna sjöng och det blev ett minne för livet när jag vid åtta-tiden kände mig nöjd med att ha fått de bilder som jag ville ha.
Dagen innan var jag ju inte riktigt nöjd, fick ju en hel del bilder men inte de som jag ville ha, man blir mer och mer kräsen vartefter åren går.
Man vet vad man vill ha men inte alltids å lätt att uppfylla.
Kände mig mycket nöjd med att äntligen kommit iväg enär jag har lite svårt för det...det är ju en bit att åka...25 mil dit och och 25 hem...med ålderns rätt så börjar det bli trögt med att dra iväg på lite längre resor.
Och jag var helt slut, totalslut... efter första dagen med att ha gått ett par varv runt mossen och släpat på arsenalen.
Och det var nära att jag drog hem dagen efter..ledbruten... men tänkte att nu när jag ändå är här och att det såg ut som det skulle bli en hallelujamorgon så bestämde jag mig för att ge det en chans efter att ha inmundigat alvedon och ipren så var det match igen och det var ju en jäkla tur enär det blev en så otrolig morgon! 
Bilder kommer vartefter och kanske något mellaninlägg.
P.S.
Det sket sig med en del bilder...jag trodde problemet var löst men icke...fortfarande så är strulet olöst.
Laddade in 800 jpeg-bilder och de funkade bra alla.
Så kanske jpeg ett tag nu och se om jag kan få hjälp och fixa eländet.























19 juli - 2023

Inga kommentarer: