lördag 6 maj 2023

Ägretthäger idag med...

Större bild - Klicka på bilden!

...och NÄRA...aldrig haft ägrett så nära som idag...var på väg hem och fick se den nedanför vägen och diket 20- 25 meter nått...jag tänkte direkt att det här går ju aldrig...så skygg som den brukar vara...den kommer att lyfta så fort jag bromsar in men döm om min förvåning när den står kvar och jag har världens fotoläge och...den står kvar...helt obekymrad...jag plåtar ägrett i parti och minut...tänker, märkligt att den står kvar...!
En härlig känsla när det slår till på det där sättet...jag hade tidigare under dagen haft fiskgjuse för andra gången i kanonläge då den fiskade och dök men jag fick även denna gången skitbilder på gjusen...det vill sig inte och ändå hade jag medljus...orsaken är nog att den var för långt bort och då blir det inte bra.  Och...nej, det är inte kamerans fel utan det är den där fan som bakom kameran som inte har lärt sig än att hålla igen när det inte är någon idé att plåta...när förutsättningarna inte lirar. Men trägen vinner...en dag ska jag lyckas få dykande/fiskande gjuse i bra bilder.
Ägretten gjorde min dag så gjusen är tillfälligt glömd för stunden.
Det blev många bilder på ägretten...bäst att passa på så att säga...man vet aldrig när den dyker upp så här fint och nära nästa gång.




6 maj - 2023

Inga kommentarer: