tisdag 6 september 2022

Två dagar har jag...

Större bild - Klicka på bilden!

ägnat mig åt blåhaken..och första dagen var det sådär...fick väl några skapliga bilder men inga som jag blev så där helnöjd med utan det var vit himmel i bakgrunden...sen några bilder i vassen men på en ungfågel och jag vill  ha den vuxna med sina fina blåa färger på hakan... inget speciellt med andra ord.
Men andra dagen från 8 till halvelva var jag ensam där den höll till och de, ja, det var några stycken både unga och vuxna. (adulta ska det väl heta men skit samma) 
Det var bra fart på dem nästan hela tiden och vid några tillfällen då jag satt på bryggan så kom de så nära med ett par tre meter bara inom min sfär...sitter man bara still så...häftigt känsla att sitta och titta på dem när de födosöker!
Bilderna är från dag 2.
Fler kommer!
Nu ut och njuta av det vackra vädret...bäst att passa på, i morse var det bara 3 plusgrader men under dagen så blir det ju varmare vartefter solen höjer sig.


Blåhake ungfågel
5 september - 2022

Inga kommentarer: