fredag 16 september 2022

En av de bästa funktionerna...

Större bild - Klicka på bilden!

...på nya kameran är tyst läge...helt suveränt...tidigare när jag börjat knäppa och kameran (gamla Bettan - D4:an) låtit som en kulspruta så har rovisarna reagerat med att bli nervösa och tittat bort mot där ljudet kommit ifrån och i många fall också tagit till flykten.
Örnar och andra rovisar är ju av naturliga skäl väldigt, väldigt försiktiga minst sagt och reagerar på minsta onaturliga ljud eller rörelser som inte ska vara.
Nu reagerar de inte alls och jag har fått många bilder med helt lugna örnar som oberörda knallar omkring utanför där jag sitter!
Samt också denna säsong har jag en ny vy som jag hoppas ska ge ett bättre ljus och bilden talar för sig själv med "det rätta ljuset"!
Igår hade jag minst tio stycken örnar tillsammans med ett antal "vägvisare"...korparna som nästan alltid går ner först innan örnarna vågar sig ner.

15 september - 2022

Inga kommentarer: