söndag 28 augusti 2022

Vilken överraskning...

Större bild - Klicka på bilden!

...som jag kommer å åker min vanliga runda i maklig upptäckartakt där jag inte förväntar mig något speciellt att plåta enär fåglarna har minskat i antal efter midsommar.
Många flyttar och naturen förbereder sig för hösten och vinterns ankomst.
Helt plötsligt så ser jag i ögonvrån åt vänster att det rör sig inne i skogens dunkel och jag tvärnitar och kollar in vad det kan vara.
Men va fan...två spillkråkor...shit...stannar kvar gör de också...oftast när man stannar till så där så drar de direkt men inte dessa två.
Verkar vara ungspolingar som inte fattar bättre men tack tack...bara å plåta på och många bilder blir det!
De tolv sista i det här inlägget är plåtade i 25600 ISO och anledningen till det är att jag ville testa högisoegenskaperna och få upp snabbare tider, försöka ta flygbilder.
Efter att jag suttit en stund och plåtat på så kommer nästa överraskning där det totalt oväntat kommer inseglandes en ormvråk rätt emot där spillkråkorna håller till och skrämmer bort den ena av spillkråkorna...och där hade jag ju ändå lite tur att kameran var inställt på "actionpics"...men så var det ju det där med 5 bilder/sek men ändock fick jag rätt så bra bilder i alla fall...trots att halva kråkan hamnade bakom trädet.
En lyckad dag med lite annat också som kom med på kamerans minneskort.
En fin ljus ormvråk och mindre hackspetten samt flugsnapparen.




















27 augusti - 2022

Inga kommentarer: