söndag 7 augusti 2022

Örnen kommer...

Större bild - Klicka på bilden!

...å då blir´e panik bland gässen...!
Igår blev det en heldag vid våtmarken och det hände en hel del men som vanligt lite svårt med avstånden och att få in birdsen i fotoläge men jag lägger ut vartefter jag går igenom bilderna.
Ska sitta en stund nu och sen ska vi ut och plocka blåbär som det ju i år är ovanligt gott om.
Frugan plockar och jag äter...jag är ingen lover av att plocka bär överhuvudtaget...jag går och letar insekter istället eller något annat plåtbart...tur att frugan tycker det är kul...pssst...förstår inte det roliga i det men men...alla har vi våra intressen! Å blåbär är gott...älskar men det finns något som är är ännu godare, jordgubbar och färsk fralla...blåbären kommer som god tvåa...med fralla...!
Tyvärr kan jag inte dricka mjölk längre, pga att magen skriker då, som ju är en favvo till bären men då kör jag med blåbärssoppa till...gött det med!
Även till gubbsen!
Så där då...ett inlägg och ett till ska jag väl hinna med innan blåbärsskogen drar...!
Tjipp tjipp!


6 augusti - 2022

Inga kommentarer: