torsdag 16 juli 2015

Några timmar med Svarthakedopping...

Större bild - Klicka på bilden!


...vid Ekebykärret blev det igår...efter att ha varit och kollat "mina" tytor en sväng...men såg inte till dem på den korta stund som jag var vid placet.
Däremot var skvättorna kvar vid samma röse som tidigare...hela den sträckan jag åker för att komma fram till röset och skvättorna så är det otroligt mycket stenskvättor i år mot tidigare år...ett bra år för dem verkar det som...och även några buskskvättor visar sig då och då också.

Det blev ett antal bilder på doppingarna som jag ska gå igenom nu...så det kommer mera...kika gärna in under dagen...! :-)
Bilden ovan är tagen genom ett lövverk som ett softfilter.
En förälder och 4 ungar såg jag...ingen aning om var den andre föräldern var...hoppas bara den inte förolyckats på något vis...men de här simmade lugnt och runt i godan ro en liten bit ifrån mig och brydde sig inte nämnvärt om att jag satt helt öppet i trädgårdsstolen.


Inga kommentarer: