lördag 17 augusti 2013

Idag regnar det...

Större bild - Klicka på bilden!

13 oktober 2012

...och hösten känns nära...björktrastarna har varit och hälsat på i rönnbärsträdet igår men idag har jag inte sett dem..."För surt sa trastarna om rönnbären"...kanske...?
Annars var vi en sväng till kojan igår och donade lite till med lite av varje i förberedelserna för vinterns sittningar...det blir så bra, så bra, såååå!
På åkrarna börjar skördetröskorna dra runt och "klippa" säden till stubb så nog känns det höst allt.

Å vad ska jag skriva hem om idag då (?)...tom i bollen...minst sagt...såg i lokalblaskan att en treåring bestigit Kebnekajse...med föräldrarna då förstås...i släptåg...vet inte om det är en bedrift eller ett dumt hittepå för uppmärksamhet och treåringen uttryckte vid något tillfälle "jag är arg på stenarna"!
Hmmm...jaja...det gick väl bra till slut ändå men men...vad blir nästa steg...Treåring krossade Atlanten i segelbåt för ensamsegling...med föräldrarna i släptåg då förstås med "Stora Båten"...eller Treåring flög över Atlanten i ett sportplan med föräldrarna i släptåg med ett passagerarplan utifall det skulle skita sig med sportplanet...typ...näää...jag skojar men men visst något åt det hållet letar sig in i tankens vindlingar...man vet aldrig vad människor hitte på idag...allt för att få uppmärksamhet!
Kollade ett program på teve i går med småbarn runt 3 - 4- 5 år som klädde ut sig till modeller med smink och uppsatt hår och föräldrarna sitter nedanför scenen och skriker och ååååhhhh...vad söt hon är min unge och domarna kritiserar barnen för den ena bristen efter den andra i scenframträdandet eller för sitt utseende eller så får barnet beröm för ett fint framförande med "hon har scenvana o.s.v. o.s.v....och ibland gråter ungarna och vill inte, jag vill inte...jag har ont i magen o.s.v....typ...jag har bara ett ord för detta...vidrigt"
Men det är så typiskt amerikanskt...där är det mesta gångbart...tydligen...oj, vad det satte igång att regna nu...ett teveprogram som har blivit min favorit och som jag tittar på i stort sett varje dag är American Chopper om ett gäng som bygger motorcyklar och företrädesvis då choppers och med en handling om far och son-relation som inte är så bra...de började tillsammans i faderns företag men nu har de varsitt företag och programmets handling växlar mellan dem...jag gillar!

Mor bakar bullar...jag ska väl kolla lite på rovfågelbilder från förra säsongen i "källar´n"...

Ha en fin lördag!

Ses!

4 kommentarer:

Lasse Jansson sa...

Vilken härlig höst-bakgrund på bilden du bjuder på i inlägget!

Jag förundras ofta över den ofantliga brist på självkritik som råder i kölvattnet på tesen om att "alla kan bli det de vill". Visst är det ett amerikanskt synsätt och det är väl förvisso befriande. Men ta t.ex. många som söker till Idol, om man inte själv inser att man är urkass på vad man gör så borde väl omgivningen ändå kunna ge lite vettig feedback?! Föräldrarna borde kanske säga till sitt tonårsbarn att de borde träna ytterligare några år innan de ställer sig på en audition i TV? (Det handlar inte om att trycka ner någon utan sätta saker i någorlunda vettigt perspektiv.)

Och visst äger familjen Teutul i American Shopper!!? Jag gillar det programmet skarpt! :-)

Anna Hedström sa...

mycket fina bilder stefan! du är (som sagt) MYCKET DUKTIG! :-) näe du..det där med att de små barnen ska gå modeller o sminkas å allt vad det är...där delar jag verkligen din åsikt...det är HELT vansinnigt, tragiskt :-( stackars barn....deras föräldrar ser INTE dom för den dom verkligen är... det dom gör är NÅGOT HELT ANNAT :-( jag tycker det är jättesorgligt och skulle vilja ta ett rejält snack med dessa föräldrar!!

ja, nu är rönnarna fulla med bär, får se om kanske sidensvans gänget kunde komma hit igen :-) vore kul <3 EN gång har jag sett dem här på våran kulle, å vilka små "kaxingar" hehe, dom gjorde skäl för sitt utseende lite där tycker jag ;-) men det var väldigt kul att se dom även här <3 di får gärna komma igen :-)
hälsn.anna

Klas sa...

Tycker du lyckades bra att med berättandet och ett långt,skönt inlägg blev det. Trevligt - tycker jag - att bara kunna bubbla & babbla utan krav. Och när det gäller föräldrar till små barn. Då tycks allt vara möjligt. Eller helt motsatta gäller. Huvudsaken är att alla andra tycker att föräldern alltid har rätt. Hundra gånger av hundra.
/ Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Jag råkade se ett avsnitt av det där programmet. Vad är det??? En massa feta morsor med dåliga tänder som försöker leva ut sina egna krossade drömmar genom ungarna.Fy fasen , säger jag.
/Kerstin