lördag 17 augusti 2013

Bara augusti...

Större bild - Klicka på bilden!


Oktober 2012

...och jag har varit nere i "källaren" i stort sett hela dagen med avbrott för fika...natuuuurligtvis...! :-)
Nybakta bullar...! :-) Tog bara en...! ;-)
Men vad kul det är att kolla på lite gammal skåpmat från förra säsongen...och mer bilder kommer (väl) framöver så jag får ta och lugna ner mig, bromsa lite med bilderna från förra säsongen, annars lär ni väl tröttna alldeles! :-)
Det kanske ni redan har gjort förresten...? Jaja...men i alla fall...en ormvråk med en bakgrund i höstens färger samt en nötskrika även den med höstiga färger i bakgrunden...

Nähä...nu blir det the sofa...och slappa lite...inga trastar ännu...vad konstigt...igår var det massor, inte en enda idag...jomen...just det ja... det kanske var så att bären var sura...?
Det har varit lugnt med storgluggen ett tag...det rycker som fan i avtryckarfingret...fullkomligt vibrerar av längtan efter att få fotografera fåglar...!
Tänkte mig björktrastarna och lite bilder på dem...bara för att få trycka av lite...de är vackra...och roliga att fota...särskilt med ett bär i näbben...!

Ha en trevlig kväll...!

Ses!


6 kommentarer:

Torbjørn Wingsternes sa...

To lekre portretter.

Klas sa...

Jo. Nog rycker det i avtryckarfingret. Det gör det alltid. Även en lördag kväll med kvinnan, tyvärr.Hon är tålig som står ut nu när jag tänker försöka smita ut på ett skogspass och kanske få syn på en eller annan hjort...
/ Deerhunter

Fjällripan sa...

Jättefina bilder! kan förstå att du längtar till att sitta i skjulet igen!! :)

Birgitta sa...

Tröttna på dina bilder? Aldrig!
Hoppas dock att du får flera chanser att fylla på med nya i höst.

Morten Borg sa...

flott bilde av våken, fantastiske farger

Nonne sa...

Ibland kan det vara skönt att slappa och ta sig tid att gå igenom bildgalleriet. Finfina bilder!!! jag älskar ju rovfåglar men även Nötskrikan är en mycket vacker fågel och mer vanlig 'framför linsen' hos mig:-) Hoppas bullen smakade bra!

Trött på dina bilder och inlägg?? Inte jag iaf!!! ser med spänning fram emot dina 'bravader'. Ha det gott i sensommarvärmen.