fredag 2 augusti 2013

Ännu en fin dag vid våtmarken...

Större bild - Klicka på bilden!

1 augusti 2013

...installerade mig redan vid tio-tiden och dagen flöt på bra med ett livfullt liv av allehanda fåglar...många vadare men oftast på sidan av gömslet...och mest gluttisar och grönbenor...men mitt huvudsakliga fotomål när jag är där vid våtmarken är ju havsörn med bonus fiskgjuse och igår var gjusen på bra humör...gjorde lovar i stort sett titt som tätt!
Örnen däremot höll sig undan men visade sig ett par gånger på andra sidan av sjön och vilket liv det blir på sjöfåglarna när den kommer...det blir världens uppflog och kaos...hur kan de veta att den är farlig...när gjusen kommer då är det inget liksom...lugnt och fridfullt!
Man sitter där i gömslet och filosoferar då det är lugnt mellan varven...tittar på fågellivet och njuter av livet och kaffet smakar alldeles utmärkt med en liten extra touch av natur till smaklökarna och en liten, liten kex till...ja, jag bantar fortfarande! :-)
Just nu står det lite still men men...jag ger mig inte...det tog ju en bra tid att gå upp de där kilona så de får det ta lite tid att gå ner de där kilona...typ!
Jaja, det där var en bisats men i alla fall...dagen led mot sitt slut och solen sjönk ner bakom gömslet och lugnet lägrade sig över sjön...vinden avtog och det blev alldeles stilla på vattnet och klockan blev bortåt åtta då jag fann det för gott att dra hem...glad och lycklig efter ännu en dag med fåglar som sällskap...ibland är livet gott mot mig! :-)

Mer bilder kommer senare!

Ses!

1 kommentar:

Birgitta sa...

Så skönt du verkar ha haft det! Fina örnbilder!