måndag 31 december 2012

Tid för eftertanke...

Större bild - Klicka på bilden!

21 november 2012

...och reflektioner över året som var och året som kommer...jag skrev i förra inlägget att jag eventuellt skulle ransonera mina (rov)fågelbilder MEN...tror inte det...för i denna blogg ligger ju mycket av mitt hjärtats lust att blogga om just fåglar med bilder på dem som mitt huvudsakliga intresseområde samt ett och annat kåseri när andan faller på.
Känslan är ju det viktigaste för mig när det gäller att fotografera och en speciell känsla blir det för mig när det gäller fåglar i allmänhet och örnar i synnerhet.
Så varför skulle jag åsidosätta det?
Bloggen ska få fortsätta att fungera som en dagbok med minnesanteckningar över mitt vardagliga liv som fågelfotograf med avstickare lite då och då med andra ämnen för att variera sig...och där jag kan gå tillbaka och se vad som hänt tidigare och hur jag utvecklats i min fotografiska gärning.
Samt också fortsätta att vara fri och obunden där tvång och kommersialism är bannlyst enär den förtar glädjen i att fotografera.
Men en och annan bild via internet kommer jag att sälja men inte mer än så.

Vad väntar jag mig av året som kommer?
Jag fortsätter som sagt i invanda spår och en önskning jag har till året som kommer och som jag hoppas ska infrias är bilder på skärfläcka...en fågel som finns nere på Öland som jag missat några år nu men kommande år räknar jag med att den ska fastna på sensorn
Vad mer?
Inget jag kommer på just nu...förutom hälsan då och sen det vanliga "fred på jorden" som väl är en utopi men önska kan man ju!

Vi hoppar raskt över till en fråga om inställningar i kameran när det gäller att fotografera fåglar i flykt som jag skrev till Janne Cygnel på arleklint.wordpress.com 
Ni som är intresserade och vill nörda ner er i lite tekniska faciliteter kan kolla in och få er lite visdom så här på årets sista skälvande timmar! ;-)
Jag lärde mig något nytt och fullärd blir man aldrig...

Själv ska jag nu ner och äta nyårsmiddag som består av fetaknyten och fläskfilé och efterrätt är Creme Caramel med physalis...mmmm....med det så önskar jag er ett riktigt...

Gott Nytt År!

2 kommentarer:

Patricia sa...

Underbar bild på nötskrikan och Gott Nytt år till dig.

hälsningar
Patricia

Fjällripan sa...

Å ett gott nytt år till dej med!! :)