måndag 17 december 2012

Måndag...

Större bild - Klicka på bilden!

8 december 2012

...mörker råder ute...mulet och skitljus och nu har det varit så i tre dagar...över helgen och idag då...och det dåliga vädret verkar som det fortsätter de kommande dagarna...så länge det ser ut som det gör får det nog vara med någon utflykt till rovisarna...men men...blir suget alltför stort så blir det väl till att dra ut oavsett väder...annars har jag varit stugsittare nu i tre dagar och det är längsta uppehållet sen den 13 oktober.
Och det är först senaste veckan som örnarna gått ner och visat sig men det var kyla och snö som behövdes.
Förra säsongen tänkte jag att jag aldrig mer kommer att sitta så mycket som jag gjorde då och i år är det värre än nånsin men det har ju gått lite lättare i och med att vi är två i år och det är ju alltid trevligare när man har någon att prata med och utbyta lite tankar...och sen är det ju lite varmare också och det underlättar även om mina fötter fryser lite då och då...fattar inte vad det är med mig och mina fötter...hur varmt som helst om hövvet och ner till benen men fötterna...köpte nya stövlar som ska funka ner till 40 minus men inte fan då...det blir kallt ändå om dem... i helgen köpte jag sockor i "sånt dära" merrinoull för 250 spänn (!) och då var det väl då fan om inte det skulle hjälpa men det tror jag vad jag vill om...vi får se...

Ses!

Inga kommentarer: