tisdag 29 mars 2011

Oväntat besök!

Större bild - Klicka på bilden!

Hahaaaaa vad snäll den var...öppnade dörren flera ggr och gick ut utan att den reagerade nämnvärt...fotade en stund men fick ju inte plats med korren...var tvungen att gå in och ta av konvertern! (!!)
Det blev ändå knappt några helbilder!
Nåja, dessa får välan duge! ;-)
När jag tagit några bilde så gick jag in och hämtade mandlarna och satt och matade honom en stund...inte mer än ngn meter ifrån mig...kastade till honom några stycken som kom nära och han reagerade fortfarande inte!
Kul!
Och vet ni mer då...domherren (honan) satt här utanför precis alldeles nyss 11:35...det var f*n inte igår!
Tror inte jag sett den efter jul.
Ja, det kanske inte blev en sån tråkdag i dag ändå i alla fall...när det händer såna här oväntade besök så livar det ju upp en hel del! :-)
Åsså kaffet här framför mig! Mmmmm med kanelbulle och honung på!
Gött mos!

Ses!





7 kommentarer:

i stora drag sa...

Supersöta bilder på din ekorre!
Så roligt att den kommer så nära.

Våren har kommit och bina har vaknat hos oss!
Ha en fortsatt bra dag! Det finns alltid något att glädja sig åt! :)
Mvh Pia

Birgitta sa...

Vilka kul bilder med ekorren i snö! Det är en konstig känsla när vi kastas mellan vår och vinter varje dag.
/Birgitta

Mimmi sa...

Där ser du :) den kom tillbaka:) kul att du kan komma så nära den. och kanon fina bilder fick du på den också :)
min ekorre har varit här i 3 dager nu ..men idag blev det bara ett snabb visit ..igår satt den och åt i 20 minuter .. idag satt den kvar i 2 minuter ..så jag vet inte om den inte tyckte om maten idag :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Tänk om man fick klappa en korre..vikken känsla..precis som i dina bilder..ha det..Maria

Äventyret framtiden sa...

Grattis till att du får komma nära ekorren, fastän jag inte tror att man skall klappa den. Har hört att när de biter så biter de rakt igenom och inte släpper taget. Kanske en myt?
Jättefina bilder!

Tommy B´s Fotoblogg sa...

Men gud vilken gobit!! Ekorren menar jag då:-) Fina bilder Stefan :D

Urban Rundström sa...

Han ser lite frusen ut, så det är tur att du finns och ger den mat. /Urban