lördag 26 mars 2011

Blåmes

Större bild - Klicka på bilden!

Hemma - 25 mars 2011

Visst är den vacker denna så vanliga fågel...tänk om det inte fanns så många av den då skulle den vara en raritet!
Kanske i klass med Kungsfiskare till och med!
Vet inte riktigt hur många jag har här på min uteplats med gissar någonstans runt ett tiotal.
Orädda, snabba och kvicka i sina rörelser, riktiga adhdmesar...jag sitter här utanför och tittar på dem i deras värv och har dem bara ett par meter ifrån mig och de bryr sig inte.
Tacksam fågel att fotografera och så vacker som den är så har det blivit många bilder på den och mer lär det bli.
Rödhaken var här igår också men den ville absolut inte vara med på bild...än!
Hacke var här i morse men korren har inte synts till på ett tag.
Idag blir det lugnt...kanske sätter mig utanför om jag ser rödhaken...får se och hoppas att den dyker upp.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Ses!
 

6 kommentarer:

jonny sa...

vacker fågel o skärpa som heter duga nice work jonny

Ölandsvindar sa...

Man skulle kunna göra en fotobok enbart om blåmesen och alla hans sinnesstämningar. Arg, glad,tuff, hungrig osv.Här kryllar det av blåmesar och de är inte särskilt rädda.Rödhaken har jag på min blogg idag.
Trevlig söndag
Kerstin

Sonja sa...

Blåmesar är så tuffa, riktiga adhdmesar, kul jämförelse på en fågel som inte kan hålla sig stilla. Jag tror de blir mer intensivt blå på huvudet under våren?
Ruggigt skarp bild.

Ingemar Pettersson sa...

Oj, vilken bild på den lilla läckra blåmesen. Skärpa, ljus, färger och komp sitter ju helt perfekt (som vanligt)!

Må väl
/Ingemar

Mimmi sa...

Blåmesen ..den älskar jag att fota .. den är vacker ..den är söt .. och den ser så himla busig ut :D
Vår ekorre var här för två dager sedan .. sen kan den vara borta i 8 dager .. och sen helt plötslig .. så sitter den där.

Bea sa...

Pigga fåglar som är jättemånga till antalet hos mig och naturligtvis blir dom lite vardagliga och man hoppas varje dag att den lilla "överraskaren" skall dyka upp bland alla mesarna.
Fin bild!
Ha en fin vecka! 7Bea