söndag 18 juni 2023

5000 inlägg...

Större bild - Klicka på bilden!

...på denna blogg i och med detta inlägg sen 2008, ca 15 år, ger ett genomsnitt av ca 330 inlägg per år.
Klappar mig själv på axeln...ehhh...förresten bägge axlarna utav helvedde!
Känner mig duktig som bara den!
Gratinerar mig med en bild på en bukett tulpaner!
Kulturpris nånstans ifrån nästa...nääää...det betackar jag mig för...det köper jag till mig själv när jag känner att jag gjort någon extra lovvärd insats...sista insatsen som jag kände för lite extra  blev det här "för mångårig ex officio, ett prooptik"...välförtjänt!
Samt även vill jag inte vara med i en ( foto)klubb som vill acceptera sådana som mig som medlemmar...travesti på saligt avsomnade Groucho.
Frihet är det bästa ting...jag bestämmer allt över mig själv...så skönt!
Så jäkla kul är det också, fortfarande, att dra ut en sväng på fotouppdrag och upptäcka natur i allmänhet och fåglar i synnerhet...precis när jag känner för det.
I början skrevs det mycket kommentarer i bloggarna...även här men nuförtiden inga alls knappt...såg att en välkänd fotograf också var inne på den omständigheten vid ett inlägg från honom för ett tag sen...de flesta hänger på fejan men jag är inte så där jätteförtjust att hänga med där...minst sagt.
Mest för att ha lite koll på Öland och lite om natur här och var.
Och bekanta förståss!
På Instagram är det stiltje...funderar på att ta bort mitt konto där, gillar inte alls det nya med "reels"...jag vill ha en ren fotosida med bara bilder i så fall om det ska vara något i den vägen.
Nä, bloggen är min hemvist och kommer att vara så länge den lirar....som jag vill..och som det ser ut nu.

Inga kommentarer: