tisdag 23 maj 2023

Äntligen tillbaka...

Större bild - Klicka på bilden!

...har haft strul med datorn sen den 12 maj.
Och jag ropar inte hej än...måste lira lite bilder först innan jag blir säker på att allt fungerar som det ska.
Fick tillbaka datorn i onsdags innan Kristi Himmelsfärd men det första som hände då var...ingenting...inte ens skärmen kom igång...svart i rutan.
Meningen med att jag lämnade in den vara att trimma upp datorn lite med ram-minne från 16 till 64 ram och nytt grafikkort och lite till som skulle göra datorn snabbare...problemet var att inladdning av bilder tog en jäkla tid i själva datorn...däremot från kameran till datorn var/är inga problem! Hade tusen bilder vid ett tillfälle och efter inladdning ska det liksom flippa till i varje bild så den blir färdiginladdad så att säga.
Tog över en timme och så kan man ju inte ha det.
Och igår lämnade jag in datorn igen för att fixa de fel som var och sen blev det hemleverans på eftermiddan och datakillen kopplade in allt och kollade så att allt fungerade...jodå...men efter att han åkt så började det krångla igen...sic!
Gick inte att öppna fotoprogrammet och jag vet inte vad det var allt som krånglade...men i alla fall...startade upp nu på morgonen och fick en del uppdateringar i båda fotoprogrammen och som det ser ut nu så verkar det löst. Fan tro´t sa en viss potentat!
Nåväl...det här blir ett litet kort inlägg med en bild till att börja med...tror inte jag har haft så här långt uppehåll tidigare och över helgen blev jag ju jävlig frustrerad vad beträffar minneskortet.
Det blev mindre och mindre utrymme i kameran vartefter jag var ute och plåtade...för plåtat har jag ju gjort ändå...även om inspirationen trutit en del iom att det strulat som det gjort.
Så nu blir det en massa arbete framför mig för att hinna ifatt.
Många bilder blir det!

Ett rostig gammalt järnhjul...bara så där!

Inga kommentarer: