lördag 2 oktober 2021

2 oktober...

Större bild - Klicka på bilden!

...och höstens färgkaskader i lövträden breder ut sig i alla de sorters gulrödbruna o.s.v. nyanser...en underbar tid nu framöver tills mörka november tar över den mentala dysterhetens sinnelag av melankoli...men det är tur att man har fågelintresset som lättar upp tillvarons domäner att nå topnotch...underbart!

Och jag har drabbats av NAS - Nikon Acquisition syndrome... fortfarande väntar jag på den nya Nikon Z9 men "fjärran han dröjer"...och för att inte tala om den nya gluggen som ju inte har skrivits så mycket om men som väl är på g också som jag har förstått det.
Är det nödvändigt med en ny kamera kan jag tänka...kommer att gräva ett stort djupt djefla hål i börsen...men jag resonerar så här...vill ha en ny kamera som den sista investeringen jag gör här i livet med tanke på...usch...vill inte ens prata om´et... och lika bra att passa på nu när de grejor jag har är några och ett antal år och rutor tagna...vilket då gör att det nya ska prestera bättre i samband med den tekniska utvecklingen under årens lopp jag haft grejorna gjort att det mesta har förbättrats.
Och för att motivera ytterligare som ju många som står inför en sån här investering ofta gör med att hitta olika anledningar att man bara måste investera i ett nytt ekipage att förlusta sin tillvaro med.
Men det ÄÄÄR ju så jedrans kul!
Som Mundebo sa en gång på världen eller vem det nu var...koåsta vadd dä koåsta vill...! 

Trevlig lördag!






28 september - 2021

Inga kommentarer: