tisdag 18 februari 2020

Busväder...

Större bild - Klicka på bilden!

...och trögt med de stora men vråken var på besök sistlidna söndag, måndag och visade upp sig fint tillsammans med korparna...har nästan aldrig varit utan fåglar varje gång jag varit ute i tassemarkerna.
Alltid något flygfä som kommit på besök...kungsörn, korpar, duvhök, sparvhök, gröngöling, hackspettarna, vråkarna, nötskrikorna och havsörnarna då förstås mestadels...plus alla småttingarna.
Sammantaget en bra säsong.
Men nu känner jag mig mätt och vill ut i det fria och ta in våren och vårens alla primörer!
Det ÄR ju vår ute i denna konstigaste av alla vintrar jag varit med om...en dag lr två var det visst snö...ja, jag säger då det märkligt är det!

Hoppas ni haft nöje av mina eskapader i obygden.

Hejdå tassemarkerna, vi ses nästa höst!
Om hälsan och orken står en bi...återstår att se...














16 - 17 februari - 2020


Inga kommentarer: