torsdag 15 juni 2017

Lappriket...

Större bild - Klicka på bilden!

...igen...eftermiddagen spenderades med väntan och lite småfotande på allt möjligt...bl.a. denna buskskvätta...å drömmen var en lapp på stolpen men med det blev det tji...

...den gjorde ett framträdande på kvällen från aphåll och de här bilderna blev de enda...juni är för sent egentligen...gräset för högt och svårare att hitta mössen anges som trolig orsak av de som kan´et...

...mot musen...i kvällen sista ljus...

...alldeles innan musen fångas...står den och ryttlar innan dyket...

...tänkte att jag kan vara kvar till morgonen och hoppas på ett mer frekvent jagande efter det snåla uppträdandet kvällen innan...sov i bilen...jaja...sova blev det inte mycket bevänt med enär obekväma sovställningar i den ålder jag befinner mig är av outhärdlig karaktär för kroppen så det blev lite utevistelse och småfotande på natten med månen som följeslagare och rådjur och lite annat och sånt...


...redo klockan tre på morgon för ett nytt försök med lappen och lite småfotande igen i väntans tider... ...bl.a. buskskvättan igen som ser ut att tycka att livet på en pinne i morgonsolens ljus är underbart.
Å det tyckte jag med faktiskt efter att dimälvorna trängts bort av den stigande solens värme.
En tripp som ändå blev njutbart med vädret i sin bästa skrud och att sitta och njuta av naturen och förväntningarna i lappmarker är inte fy skam det heller.
Nästa år så blir det nya besök och försök med lappen.


1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Men vad härligt med lite Norrland! Fina ugglebilder ändå men förstår att du vil ha en lite närmare. Du kommenterade min hatt. Ett av mina bättre inköp faktiskt! Inget hår i ögonen, inga myggor som sticks i skallen och ingen sol i ögonen. Dessutom en snodd under hakan som går att dra åt när det blåser. Himla bra! I dag blir det en sväng till södra Öland. Få se vad det kan finnas där förutom turister.
/Kerstin