lördag 8 november 2014

Dä´ ä´ mycke´nu...

Större bild - Klicka på bilden!

4 november - 2014

Lördag och nu ligger vår bostad ute på Svensk Fastighet och Hemnet...visningar nästa Söndag och Måndag.

Fan va mycket det blev å tänka på nu...ska eventuellt byta kamerahus också...inbyte så att säga...har kontakt med en fotofirma i S-holm och väntar på besked...har fått ett förhandsbesked som var positivt.
Så jag tänkte acceptera dealen...om det inte händer något oförutsett.

Och flyttebestyren också då förståss...suck va mycket skit man samlar på sig under årens lopp...men nu ska mycket bort...ja, nog om det...

En annan sak som upptar mina tankar just nu är ett namnbyte på den här bloggen...har egentligen aldrig gillat "Stefans Naturliga Blogg" så där jättemycket men namnet har fått hänga med under åren enär det var det enda jag kom på när jag började med natur, djur och på senare tid fågelfoto som ju nu upptar mesta tiden av mitt fotointresse.
MEN...vad ska jag döpa om bloggen till...jag skulle  vilja att det kom in förslag från er läsare...skulle ni vilja vara vänliga att utifrån er horisont och vad ni känner när ni läser mina inlägg...vad skulle kunna passa?
Ös på! :-)  ...tack på förhand!... adressen är: steffelodi@telia.com
Jag tänker Fjällripan blogg...skitbra namn...passar ju henne alldeles utmärkt...gillar!
I det namnet kan ju det mesta ingå...ett sånt namn vill jag ha...typ...även om jag fotograferar fåglar mest så bryter jag ibland av med annat så ett namn som kan innehålla det mesta inklusive fåglar skulle vara bra.
Kungsfiskaren finns en blogg som heter...bra namn!
Kanske jag ska köra med Kungsörnen!...ehhh...typ...nått...kanske det...?
Ölandsvindar...också ett passande namn för hur den bloggens ägare skriver om sitt Öland...i I Ölandsvindar kan ju ingå det mesta som tänkas kan från Öland alltifrån orkideer, väderkvarnar, solen och vindarnas ö, gammalt och nytt, marknader o.s.v. o.s.v. och för att sist men inte minst tala om det rika fågellivet där.
Deerhunter gillar jag också...så vad ska min blogg heta i det nya livet...själva webbadressen ska vara kvar...det är bara namnet i headern som ska bytas ut...alltså bloggens namn i vardagligt tal.

Hoppas på många förslag!

Ses!

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Men så roligt att läsa att du tycker att mitt bloggnamn är bra! För jag har faktiskt själv haft många funderingar på namnbyte... Men flera har sagt på sistone att de tycker det passar, så det får hänga kvar :))

...jag tycker att Kungsörnen skulle passa för din blogg om du vill ha den typ av namn...men jag ska fundera lite å se om jag kan komma med några förslag! :D

Klas sa...

Skulle ord som Örnblick , Örngott kunna ingå? Eller Rovfågelskungen, Rovfoto? Lycka till med ditt nya bloggnamn.
/ Deerhunter