tisdag 27 augusti 2024

Mitt i maten...

Större bild - Klicka på bilden!

...kom jag tydligen och störde lite men den verkade rätt så obekymrad över mitt plåtande och tuggade på på sin "köttbit".
Det blev ett antal bilder från besöket till Getingspindlarna...jag såg två stycken...andra hade sett fyra i antal dagen innan.
Mina två fick jag leta som fan efter...tog nog en timme innan jag hittade den första för att efter en liten stund till upptäcka den andra som inte var mer än nån halvannan meter från den första.
De håller sig djupt ner i det gröna och är väl dolda av växtligheten men med träget letande så hittade jag dem.
En vacker spindel...till skillnad mot källarspindlarna som kommer in i lägenheten på hösten...Yanni satt en morgon i sovrumsängen och tittade upp mot taket alldeles paralyserad och vad sitter där...jo, en riktigt feting till spindel....minst en decimeter...ahhh...överdriver liiite då...bort, bort, bort...dom tål jag bara inte!

















23 augusti - 2024

Inga kommentarer: